Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika zavevedeni franšízy
Hošek, Miroslav ; Šmídová, Iva (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na metodický postup zavedení master franchisy. Na konkrétním trhu České republiky a trhu autoservisů specifikuje jednotlivé kroky při zavádění nové licence na trh. Obsahuje i konkrétní podnikatelský plán vypracovaný přímo na síť autoservisů působících pod jednou značkou.
Franchising jako podnikatelský záměr
KLUZÁKOVÁ, Lucie
Cílem této diplomové práce je zpracování plánu tuzemské expanze vybraného podniku prostřednictvím vytvoření franchisového řetězce. Před vlastním zpracováním franchisového plánu jsem na základě provedené literární rešerše připravila strukturu jednotlivých dokumentů franchisového balíku. Jako součást praktického výzkumu jsem provedla analýzu vnějšího prostředí podniku formou STEP analýzy a případové studie jednoho z konkurentů podniku a dále jsem provedla analýzu vnitřního prostředí firmy s využitím primárních dat získaných prostřednictvím řízeného rozhovoru s vlastníkem vybraného podniku. S využitím shora uvedených informací jsem vypracovala SWOT analýzu a na základě definovaných silných a slabých stránek a příležitostí a ohrožení jsem stanovila nejvhodnější strategii expanze firmy spočívající v prodeji franchisové licence. Tato strategie se dělí na dvě části: první část počítá s expanzí v rámci krajských a okresních měst, kde franchisor uvažuje o udělení licence s podmínkou minimální měsíční tržby ve výši 900.000,- Kč, jež by mohla být dosažena prostřednictvím tří vhodně alokovaných menších provozoven otevřených současně jedním franchisantem. V průběhu 5 let, tj. od roku 2016 do roku 2020, počítá franchisový plán se získáním pěti franchisantů, z nichž by každý otevřel 3 provozovny ve vybraném geografickém segmentu. Hrubý zisk franchisora z této franchisové sítě činí 1.284.457,- Kč za uvedených pět let. Diplomová práce se soustředí právě na tuto část strategie expanze firmy. Součástí franchisového plánu pro tuto strategii je predikce ročních nákladů, výnosů, hospodářského výsledku a cash flow franchisanta. Z provedených výpočtů jsem odvodila hrubý hospodářský výsledek franchisanta v prvním roce podnikání ve výši 1.719.496,- Kč, přičemž návratnost investice pro franchisanta činí 2 roky a 7 měsíců. Druhá část strategie pak navrhuje expanzi do hlavního města Prahy, kde by bylo vhodné za účelem dosažení co nejvyššího obratu nejprve rozšířit současný obchodní koncept z prodeje tzv. "přes ulici" na pultový prodej s nabídkou určitého počtu míst k sezení. Vzhledem k tomu, že je tato forma poskytování veřejného stravování spojena s přísnějšími legislativními požadavky - například s nutností zřízení přístupu hostů na sociální zařízení musí být tento koncept nejprve ověřen pilotním provozem v režii samotného franchisora.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.